Geze Tada Antep Urfa

Processed with VSCO with a6 preset

Benim gözümden 2 günde Gaziantep ve Şanlıurfa’ya bakalım mı ?
Öncelikle uyarayım bu yazı bolca yemek içerir!

Bakırcı İsmet

Benim için çok hızlı bir kararla gelişen Gaziantep seyahatim gerçekten beklediğimin de ötesinde güzeldi. İsterseniz herkesin aklına gelen -yaaa bu kadar abartıldığı gibi mi- sorusunu en baştan cevaplayayım. Evet arkadaşlar .. abartıldığı kadar güzel … her şey abartıldığı kadar lezzetli… ve insanları hiç anlatılmadığı kadar sıcakkanlı!

Halfeti’de bi’çay ?

Gaziantep’e cuma gecesi saat 1 gibi indikten sonra ufak çaplı bir şehir turu yapıp otelimize geçtik. Konaklamayı Plaza Hotel’de yaptık. Ben gerçekten çok memnun kaldım. Güzel ve temizdi, çalışanlar gayet ilgiliydi. Bu detayı belirtmek isterim.

Ve evet gezimize başlıyoruz. Bu yazı da kendim nerelere gittiğimi, nerelerde tadım yaptığımı anlatacağım. Muhakkak gitmediğim, eksik kalanlar oldu ama 2 gün için dolu dolu bir geziydi. Yemekler açısından öyle olmasa da… 🙂

İlk durağımız Zeugma Mozaik Müzesi oldu.Buraya gerçekten ba yıl dım! Mutlaka listenize ekleyin görmeden geçmeyin

Zeugma Mozaik Müzesi

Giriş ücreti 20 lira ama bence siz gitmeden önce bir müzekart çıkartarak gezinizi daha hesaplı hale getirin derim. Unutmayın ki müzekart Türkiye’nin çoğu yerinde geçerli. Buradaki atmosfer , mozaikler ve özellikle de Gaziantep’in tanıtım yüzü olan ÇİNGENE KIZ mozaiği mutlaka görülesi.

Kebapçı Halil Usta

Buradan çıktıktan sonra soluğu KEBABÇI HALİL USTA’da aldık. Gerçekten tek kelimeyle muazzamdı! Et sevmeyen ben bile yerken kendimi kaybettim desem abartmış olmam. Küşleme dediğimiz olay gerçekten yenmeli, yedirilmeli! Arka bahçeye sahip bir mekan oluşu ve yemekten sonra çayımızı o bahçede içmemiz de benden artı puan almasını sebep oldu. Çay= 3 harfli hayati sıvı 🙂

Dilerseniz buradan Gaziantep Kalesi ve Kahramanlık Müze’sine çıkabilirsiniz. Biz dışardan bakınmakla yetindik o an vakit sınırımızdan ötürü ama geniş bir vaktim olsaydı kesin çıkardım.

Medusa Cam Eserleri Müzesi de görülmeye değerdi. Efe Bey Konağı ile ikisi mükemmel instagram fotoğraflarınıza uyum sağlayacaktır.

Hamam Müzesi

Kaleden ayrıldıktan sonra hemen Hamam Müze’sine getirecek yol sizi.. yol üzerinde hoşunuza giden bakırcılar da mutlaka olacaktır. Ama siz onlara aldanmayın ve Hamam Müze’sine girin. Giriş ücretsiz ve içerisi gerçekten çok güzel. Ben burada tarihinden bahsetmeyeceğim ama gezmeye değer.

Yol yine sizi alıcak TAHMİS KAHVESİ’ne getirecek. Menengiç kahvesini tadımlamak için ideal bir yer. Ortam çok keyifli. Biz haftasonu orada olduğumuz için gerçekten çok kalabalıktı. Yer bulmakta zorlandık ama o kalabalığa rağmen güzel bir atmosfer vardı. Bu arada kahveyi ben çok beğendim ama yanımda beğenmeyen arkadaşlarımın sayısı da azımsanmayacak kadar çoktu. 8 lira gibi bir fiyatı vardı.

Processed with VSCO with a6 preset

Biraz dinlendikten sonra BAKIRCILAR ÇARŞI’sında güzel bir tura çıktık. Etraf inanilmaz derecede kalabalıktı ama yine de çok güzeldi. Bu seyehatten öğrendiğim en önemli şey Antebe haftaiçi gelmelisin oldu.

TÜTÜN HANI gerçekten efsane güzeldi. Ortama hayran kaldım. Kesinlikle burada bir kahve için, tadını çıkarın ve bana fotoğrafını atın 🙂

Şahinbey civarlarında da yapılan baharat, antep fıstığı, kuru dolma vb. ürünlerin alışverişini yaptıktan sonra gelin sizi katmer yemeye götüreyim…. Gerçekten çok iyi! Ama asıl komedi buranın adını unutmuş olmam. Napiyim yani lezzete odaklandıysam… Bakırcılar Çarşısı ile Zincirli Bedesten arasında o yol üzerindeydi. Emin olmamakla beraber sanırsam adı METANET KATMERdi.

Yine buradan çıktıktan sonra çok az ilerde Tarihi Gümrük Han’ı içinde Kahveci Seddar Beye uğrayın. Çok doldunuz evet biliyorum bir şey yiyip içeçek yeriniz yok ama bu han da görülesi…en azından birkaç fotoğraf çekin pişman olmazsınız.

Akşam yemeği için tercihimiz YESEMEK oldu. Gerçekten çok memnun kaldık. Her şey çok lezzetliydi. Beyran çorbasını da ilk kez burada içmiş oldum ve çorbaya karşı olan tüm ön yargımı yıktı. Yemeklerin masaya geliş şekli her şey harikaydı. Gerçekten tavsiye ederim. Ayrıca Beyran içtikten sonra da üzerine Şiveydiz çorbası geldi o da ayrı efsaneydi.

Baklava için en iyi seçenek KOÇAK mı bilemem ama benim yediğim en en en iyisiydi diyebilirim. Çıtır çıtır nasıl tarif edeceğimi bile bilemiyorum…

Ama beni bu tatilde asıl kalbimden vuran şey künefe oldu. Ve CUMBA KÜNEFE gerçekten bu işte çok başarılıydı. O kadar çok sıra bekledim ki buna değer mi diye kafamda bir sürü soru oluşmuştu. Evet arkadaşlar o sıraya değermiş bunun yediğinizde anlıyorsunuz. İşlerini severek yaptıkları gerçekten belli olan bir mekandı burayı da gerçekten şiddetle tavsiye ediyorum. Yerseniz bana fotoğraf atmayı unutmayın. Günü burada noktaladıktan sonra ikinci günümüzü Şanlıurfa’da geçirmek için yola koyulduk. Gaziantep ile Şanlıurfa arası Halfeti’ye ulaşmamızla beraber yaklaşık 2-2,5 saat sürdü.

HALFETİ gerçekten muhteşem bir yer. Tekne turunu mutlaka yapmalısınız. Eğer imkanınız varsa özel bir tekne kiralayıp dolaşmanızı öneriyorum. Bu sayede manzaraya karşı bi’ çay içebilir, anın tadını daha güzel çıkarabilirsiniz. Normalde tekne turu kişi başı 20 lira. Ama özel tekne olursa fiyat 25-30 lira civarına çıkıyor diye biliyorum.

Halfeti’de tekne gezimizi yaptıktan sonra şöyle bir etrafı gezdik. Asma köprüye mutlaka uğrayın sonra dönünce orada çekilmiş fotoğraflara bakıp iç geçirmeyin benden söylemesi. Bildiğiniz üzere Şanlıurfa peygamberler şehri olarak geçmekte. Gerçekten şehre ayak bastığınız zaman o maneviyatı da hissediyorsunuz. Halfeti’den ayrıldıktan sonra sıraıyla Hz. Eyüp’ün sabır makamını ziyaret ettik oradan Balıklı Göl’e geçtik. İnanılmaz bir aurası sahipti gerçekten mutlaka görülmesi gerektiğini düşünüyorum

Batık Şehir Halfeti

Şanlıurfa’da şıllık tatlısı,patlıcan kebabı ve lahmacun yemeyi unutmayın. Biz dönüş uçuşumuzu Gaziantep’ten aldığımız için Urfa’dan geri dönmek zorunda kaldık. Ama bana kalırsa tecrübeli biri olarak söyleyebilirim ki dönüşünüzü Şanlıurfa’dan alıp burada daha çok zaman geçirin.

Benim tecrübelerim bu şekildeydi. Evet ciğer ve nohut dürüm yiyemedim, Bayazhan’a gidemedim, Urfa’da Göbeklitepe’ye çıkamadım ama onlar da tekrar gitmek için sebeplerim oldu. Yine görüşeceğiz Gaziantep ve Şanlıurfa biliyorum!

Lütfen beni instagramdan takip etmeyi unutmayın! Bu sayede gezilerimi anlık olarak takip edebilirsiniz 🙂 kullanıcı adım: @photo.bookk

PAYLAŞ
Önceki İçerikYarımada’nın Askeri: Roma
Sonraki İçerikMüziğin Şehri: Viyana
Site varsayılanı
Merhabaaaa! Ben Tuğçe. Ama sen bana kısaca photobookk diyebilirsin bi’ nevi lakabım oldu kendisi. 1994’ün 26 kasımında dünyaya gelmişim. Eeeee burcum gereği gezgin ve özgür bir ruha sahibim. Gezmek ve gezilerimde fotoğraf çekmek benim için aşk. Ben de tahmin etmiyordum hobimin aşka dönüşeceğini  Zaman ilerliyordu ben sürekli fotoğraf çekiyordum. En sonunda bir arkadaşım bana ‘’eee bu kadar fotoğraf çekiyorsun onları ne yapıyorsun ?’’ dedi ve o şekilde instagram hesabım @photo.bookk ‘u açtım. Orada birçok şeyimi paylaşır oldum. Seni de beklerim !

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here